مجلس الوزراء يعقد جلسته الاعتيادية الرابعة برئاسة رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني

   

 

   
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24- كانون الثاني - 2023


ترأس رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني، اليوم الثلاثاء، الجلسة الاعتيادية الرابعة لمجلس الوزراء، جرى خلالها بحث مستجدات الأوضاع العامة في البلاد، ومناقشة عدد من الموضوعات المدرجة على جدول الأعمال وإصدار القرارات والتوصيات بشأنها.

ووجّه السيد السوداني خلال الجلسة بتقديم كتاب شكر وتقدير إلى الموظفين والكوادر التي ساهمت في تنظيم بطولة خليجي البصرة 25

كما وجّه سيادته بدعم جهود وزارة الاتصالات وخطتها الرامية إلى تحسين خدمة الإنترنت وتخفيض أسعارها.

وواصل مجلس الوزراء خلال جلسته مناقشة ملف المتعاقدين مع مؤسسات الدولة، ووافق على استحداث وزارة المالية العناوين والدرجات الوظيفية في ضمن موازنة الدوائر والتشكيلات بحسب التفاصيل المبينة في كتاب وزارة المالية، لتثبيت المتعاقدين قبل 2 تشرين الأول 2019، على الملاك الدائم ضمن النفقات التشغيلية أو التخطيطية لكل تشكيل.

وتنفيذاً لتوجيهات السيد رئيس مجلس الوزراء الخاصة بتكريم المنتخب الوطني المتوج بكأس بطولة خليجي البصرة 25، فقد وافق مجلس الوزراء على ما يأتي:

1- تكريم لاعبي المنتخب الوطني بكرة القدم والملاك الإداري والتدريبي وأعضاء الوفد والحكام من العراقيين فقط، بقطع أرض سكنية مجاناً بمساحة 200م2 في العاصمة بغداد، وذلك بعد تحقيقهم إنجازاً رياضياً كبيراً للعراق وإحرازهم بطولة خليجي 25 التي أقيمت في محافظة البصرة، وإضافة رئيس الاتحاد.
2- منح المذكورين في الفقرة (1) آنفاً جوازات سفر دبلوماسية.

وفي سياق التوجيهات ذاتها، وافق مجلس الوزراء على منح مبلغ 10 ملايين دينار، لذوي المتوفين في حادثي التدافع في المباراة النهائية لبطولة خليجي 25، وحادث السير المروري على طريق ذي قار-البصرة (من المصارف الحكومية التابعة إلى وزارة المالية).

واطلع مجلس الوزراء في جلسته على واقع الشركات العامة التابعة إلى وزارة الإعمار والإسكان والبلديات العامة، وناقش الخسائر المتحققة على مدى السنوات الماضية، وفي ضوء ذلك، واستناداً إلى أحكام المادة (31/ثانياً) من قانون الشركات العامة (22 لسنة 1997) المعدّل، وافق المجلس على ما يأتي:

أولاً/ دمج الشركات المثبتة في أدناه التابعة إلى وزارة الإعمار والإسكان والبلديات العامة، لتصبح بحسب الآتي:

1- دمج شركة المنصور العامة للمقاولات الإنشائية مع شركة الفاو الهندسية العامة، ليكون اسمها شركة الفاو الهندسية العامة.
2- دمج شركة الرشيد العامة للمقاولات الإنشائية مع شركة آشور العامة للمقاولات الإنشائية، ليكون اسمها شركة آشور العامة للمقاولات الإنشائية.
3- دمج شركة المعتصم العامة للمقاولات الإنشائية مع شركة حمورابي العامة للمقاولات الإنشائية، ليكون اسمها شركة حمورابي العامة للمقاولات الإنشائية.
4- دمج شركة الفاروق العامة للمقاولات الإنشائية مع شركة سعد العامة ليكون اسمها شركة سعد العامة للمقاولات الإنشائية والاستشارات الهندسية.

ثانياً: تؤول الحقوق والالتزامات كافة والأموال المنقولة وغير المنقولة للشركات المدمجة إلى الشركة الجديدة.

ثالثا: أخذ الوزارة المذكورة آنفاً استكمال الإجراءات القانونية من (إصدار شهادة التأسيس وبيان التأسيس والأنظمة الداخلية للشركات المدمجة) والإجراءات الأخرى.

وناقش مجلس الوزراء التوصيات المتعلقة بالتعرفة الكمركية، وما تشكله من أهمية في توفير الإيرادات المالية لخزينة الدولة، ودورها في تنظيم الاستيراد والتصدير، حيث وافق مجلس الوزراء على إقرار تلك التوصيات، وإعادة العمل بقرار مجلس الوزراء (186 لسنة 2018)، وتعديل بعض فقراته ليكون الترسيم الكمركي كالآتي:

1- حاوية 20 قدماً، تكون رسومها 2 مليون دينار.
2- حاوية 40 قدماً، تكون رسومها 4 ملايين دينار.
3- يُستثنى من أعلاه السكائر والمشروبات الكحولية والذهب والهواتف النقالة والسيارات، والمعسّل ومواد التجميل والعطور، والسلع المشمولة بقانون حماية المنتجات العراقية رقم (11 لسنة 2010).
4- تقدّم تأمينات بمقدار 500 ألف دينار، عن عدم تصديق شهادة المنشأ والقوائم التجارية (الفاتورة).
5- يرسّم الشحن المجزأ أقل من حاويــــة بالطرق الاعتيادية (حسب النسب المئوية للتعرفة الكمركية بالفقرات في أدناه.

٦- تكون قيمة الضريبة بمقدار (ربع) الرسوم الكمركية، وكالتالي:
- حاوية 20 قدماً، تكون ضريبتها 500 ألف دينار مقطوعة.
- حاوية 40 قدماً، تكون ضريبتها 1 مليون دينار مقطوعة.
- تكون التعرفة الكمركية لباقـي المواد ( 6.5%)، باستثناء الأدوية فتكون (0,5%) ، والمواد الغذائية (1%).
7- للمستورد اختيار نوع الترسيم على أساس الحاوية كما بالفقرات أعلاه، أو على أساس النسب المئوية للتعرفة الكمركية في الفقرة السابقة.
8- يُمنع منعًا باتاً تدخل السيطرات الأمنية على الطرق كافة في الشؤون الكمركية.
9- على الهيئة العامة للكمارك التحقق والتحري عبر السيطرات الثابتة والمتحركة من تطبيق ما ورد آنفاً للبضائع الداخلة من جميع منافذ العراق ومقدار التعرفة، وتخول باستيفاء فرق الرسوم الكمركية بخلاف ذلك.
10- قيام الهيئة العامة للكمارك وبالتنسيق مع حكومة إقليم كردستان العراق برفع مقترح لتوحيد الرسم الكمركي لكل من (الذهب ومواد التجميل والعطور والمشروبات الكحولية والسكائر والمعسل والسيارات) مع الرسوم المستوفاة من منافذ الإقليم، وعرض المقترح على مجلس الوزراء لأخذ القرار المناسب بشأنه.
11- عدم مطالبة المستوردين بإجازات الاستيراد للبضائع الواردة طيلة نفاذ القرار.
12- قيام المجلس الوزاري للاقتصاد بتقييم نتائج العمل بالقرار بعد فترة (6) أشهر من تأريخ إصداره.
13- يُعمل بالنصوص المذكورة في هذا القرار لحين أخذ مجلس الوزراء قراراً بشأن المقترح المذكور في الفقرات السابقة .
14- يلغى قرار مجلس الوزراء المرقم (23025) لسنة 2023 .
15- ينفذ هذا القرار بدءاً من تأريخ 1 شباط 2023.

وبهدف دعم قوات حرس الحدود لتشييد معابر على الطريق الحدودي وافق مجلس الوزراء على ما يأتي:

1- تمويل وزارة المالية مبلغ مليار دينار إلى وزارة الداخلية بحسب الآلية في قرار مجلس الوزراء (15 لسنة 2022) إلى قيادة قوات حرس الحدود لإنشاء معابر على الطريق الحدودي.

2- قيام وزارة النفط بإهداء (850) أنبوباً مستهلكاً إلى وزارة الداخلية لإكمال المعابر المذكورة آنفاً.

وناقش مجلس الوزراء الموضوعات الأخرى المدرجة على جدول أعماله، وأصدر القرارات الآتية:

اولا/ الموافقة على تخويل السيد وزير الصناعة والمعادن، صلاحية التفاوض والتوقيع على منحة تمويل مركز البحوث والرعاية الطبية في جامعة الموصل (MRCC)، لصالح وزارتي الصحة والتعليم العالي والبحث العلمي بمبلغ (10000000) يورو، فقط عشرة ملايين يورو، المقدم من الوكالة الفرنسية للتنمية (AFD)، استناداً إلى المادة (6) من قانون الدعم الطارئ للأمن الغذائي والتنمية (2 لسنة 2022)، بحسب طلب وزارة المالية.

ثانيا/ الموافقة على مشروع قانون تصديق اتفاقية تشجيع وحماية الاستثمار بين حكومة جمهورية العراق وحكومة دولة الإمارات العربية المتحدة الموقع عليها في مدينة أبو ظبي في 18 تشرين الأول 2021، وإحالته إلى مجلس النواب استناداً إلى أحكام المادتين (61/البند أولاً، و80/ البند ثانياً) من الدستور.

ثالثاً/ الموافقة على ما يأتي:
الإعفاء والتنازل عن استحصال أجور اللوحات المرورية للمركبات عدد (30) مركبة نوع إسعاف سنة الصنع 2022، والبالغ قدره 60000000 دينار، فقط ستون مليون دينار، المهداة من جمهورية الصين الشعبية إلى وزارة الهجرة والمهجرين المخصصة إلى مخيمات النازحين، من الأجور المبينة في قراري مجلس الوزراء (68، و237 لسنة 2016).

رابعا/ الموافقة على
الإعفاء والتنازل عن استحصال أجور اللوحات المرورية للمركبات عدد (124) مركبة مستوردة لمصلحة ديوان الوقف الشيعي/ العتبة الحسينية، من الأجور المبينة في قراري مجلس الوزراء (68، و237 لسنة 2016).

خامسا/
إلغاء الفقرة (2) من قرار مجلس الوزراء (219 لسنة2021)، وإنهاء تكليف السيد (مصطفى غالب مخيف) من مهمة محافظ البنك المركزي العراقي.


 

المكتب الإعلامي لرئيس مجلس الوزراء
24- كانون الثاني- 2023
---------------------------------------

ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران دانیشتنی چواره‌می ئاسایی خۆی به‌سه‌رۆكایه‌تی به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی ساز ده‌كات
 

به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران، ئه‌مڕۆ سێ شه‌ممه‌، سه‌رۆكایه‌تی چواره‌م دانیشتنی ئاسایی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران كرد وتێدا دواپێشهاته‌ گشتییه‌كانی وڵات و بابه‌ت وپرسه‌كانی ناو كارنامه‌ی دانیشتنه‌كه‌ تاوتوێكران و چه‌ندین و بڕیار و راسپارده‌ش ده‌كران.

به‌ڕێز سودانی له‌م دانیشتنه‌دا داوایكرد نوسراوێكی سوپاس وپێزانین ئاراسته‌ی ئه‌و فه‌رمانبه‌ر و كارمه‌ندانه‌ بكرێت كه‌به‌شداریان كردووه‌ له‌رێكخستنی قاره‌مانی كه‌نداوی به‌سرا 25.

هه‌روه‌ها به‌ڕیزیان داوای كرد پشتگیری هه‌وڵه‌كانی وه‌زاره‌تی گواستنه‌وه‌ بكرێت سه‌باره‌ت به‌باشتركردنی خزمه‌تگوزاریه‌كانی ئه‌نته‌رنێت و كه‌مكردنه‌وه‌ی نرخه‌كانی.

ئه‌منجوومه‌نی وه‌زیران به‌رده‌وام بوو له‌سه‌ر دانیشتنه‌كه‌ی وتاوتوێكردنی پرسی گرێبه‌سته‌كان له‌گه‌ڵ ده‌زگاكانی ده‌وڵه‌ت، و ره‌زامه‌ندی دان له‌سه‌ر زیاتركردنی پله‌ وه‌زیفیه‌كان له‌چوارچێوه‌ی بودجه‌ی فه‌رمانگه‌ و پێكهاته‌كان له‌لایه‌ن وه‌زاره‌تی داراییه‌وه‌ وبه‌پێی نوسراوی وه‌زاره‌ت بۆ دامه‌زراندنی گرێبه‌سته‌كانی پێش ساڵی 2019 له‌چوار چێوه‌ی خه‌رجیه‌كانی ته‌شغیلی یان خه‌رجیه‌كانی پلانه‌كانی هه‌ر ده‌زگایه‌ك.
وه‌كو جێبه‌جێكردنی راسپارده‌ی به‌ڕێز سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران سه‌باره‌ت به‌خه‌ڵاتكردنی هه‌ڵبژارده‌ی نیشتیمانی كه‌قاره‌مانی كه‌نداو به‌سرا 25ی برده‌وه‌، ئه‌نجوومه‌ن ره‌زامه‌ندی دا له‌سه‌ر:

1ـ خه‌ڵاتكردنی یاریزانانی هه‌ڵبژارده‌ی نیشتیمانی بۆ تۆپیپێی و ده‌سته‌ی كارگێری و مه‌شق و راهێنان و ئه‌ندامانی شاند و ناوبژیوانه‌ عێراقییه‌كان وسه‌رۆكی یه‌كێتی تۆپیپێی، به‌پێدانی پارچه‌ زه‌ویه‌كی نیشته‌جێبوون به‌رووبه‌ری 200م2 له‌به‌غدایی پایته‌خت، به‌هۆی به‌ده‌ستهێنانی سه‌ركه‌وتنێكی گه‌وره‌ی وه‌رزشی بۆ عێراق و بردنه‌وه‌ی جامی كه‌نداو به‌سرا25 كه‌له‌پارێزگای به‌سرا به‌رێوه‌چوو.

2ـ پێدانی پاسه‌پۆرتی دیبلۆماسی به‌ئه‌وانه‌ی ناویان له‌سه‌ره‌وه‌ هاتوو.

له‌چوار چێوه‌ی هه‌مان راسپارده‌كاندا، ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران ره‌زانه‌ندی ده‌ربڕی له‌سه‌ر پێدانی گۆژمه‌ی 10 ملیون دینار به‌كه‌س وكاری قوربانیانی رووداوه‌كانی پاڵه‌په‌ستۆی جه‌ماوه‌ری له‌قاره‌مانی كه‌نداو 25 له‌به‌سرا و رووداوی هاتۆچووی رێگای زیقار – به‌سرا ( له‌بانكه‌ حكومیه‌كانی سه‌ر به‌وه‌زاره‌تی دارایی).
ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران ئاگاداری ره‌وشی كۆمپانیا گشتییه‌كانی سه‌ر به‌وه‌زاره‌تی ئاوه‌دانكردنه‌وه‌ ونیشته‌جێ و شاره‌وانیه‌ گشتییه‌كان بوو، و ئه‌و زیانانه‌ی ساڵانی رابردوو تاوتوێكرد و له‌سه‌ر رۆشنایی ئه‌مه‌ وبه‌پشت به‌ستن به‌حوكمه‌كانی مادده‌ی (31/ دووه‌م) له‌یاسایی كۆمپانیه‌ گشتییه‌كان ژماره‌ (22ی ساڵی 1997)ی هه‌مواركراو، ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران ره‌زامه‌ندی دا له‌سه‌ر:

یه‌كه‌م/ لێكدانی كۆمپانیه‌كانی ناویان له‌خواره‌وه‌ هاتووه‌ كه‌سه‌ر به‌وه‌زاره‌تی ئاوه‌دانكردنه‌وه‌ و نیشته‌جێ وشاره‌وانیه‌ گشتییه‌كان بۆ ئه‌وه‌ی به‌م شێوه‌یه‌ لێبێن:
1ـ لێكدانی كۆمپانیایی مه‌سنووری گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی و بیناسازی له‌گه‌ڵ كۆمپانیایی فاوی ئه‌ندازیاری گشتی، بۆ ئه‌وه‌ی ببن به‌كۆمپانیای فاوی ئه‌ندازاری گشتی.
2ـ لێكدانی كۆمپانیای ره‌شیدی گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی وبیناسازی له‌گه‌ڵ كۆمپانیای ئاشوور بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی بیناسازی، بۆ ئه‌وه‌ی ببن به‌كۆمپانیای ئاشووری گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی بیناسازی.
3ـ لێكدانی كۆمپانیای ئه‌لموعته‌سیمی گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی بیناسازی له‌گه‌ڵ كۆمپانیای حه‌مورابی گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی بیناسازی، بۆ ئه‌وه‌ی ببن به‌كۆمپانیای حه‌مورابی گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی بیناسازی.
4ـ لێكدانی كۆمپانیای فاروقی گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی بیناسازی له‌گه‌ڵ كۆمپانیای سه‌عدی گشتی بۆ ئه‌وه‌ی ببن به‌كۆمپانیای سه‌عدی گشتی بۆ به‌لێنده‌رایه‌تی بیناسازی و راوێژكاری ئه‌ندازیاری.
دووه‌م/ هه‌موو ماف و پێگیریه‌كان و پاره‌ و موڵك و ماڵی تر بۆ كۆمپانیایی نوێ ده‌گوازرێنه‌وه‌.

سێیه‌م/ وه‌زاره‌تی كاره‌با رێكاره‌ یاساییه‌كان ته‌واو ده‌كات له‌( ده‌رخستنی بروانامه‌ی دامه‌زراندن وبه‌یاننامه‌ی دامه‌زراندن و په‌یره‌وی ناوخۆیی كۆمپانیا نوێیه‌كان) و رێكاره‌كانی تر جێبه‌جێ ده‌كات.

ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران راسپاره‌كانی تایبه‌ت به‌پێناسه‌ی گومركی تاوتوێی كرد، چونكه‌ی گرنگی خۆی هه‌یه‌ بۆ زیادكردنی داهاتی دارایی بۆ گه‌نجینه‌ی ده‌وڵه‌ت، هه‌روه‌ها رۆڵی هه‌یه‌ له‌رێكخستنی هاورده‌ و نێدراوه‌كان، بۆیه‌ ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران ره‌زامه‌ندی دا له‌سه‌ر په‌سه‌ندكردنی راسپارده‌كان و دووباره‌ كاركردن به‌بڕیاری (186ی ساڵی 2018) ئه‌نجوومه‌ن و هه‌مواركردنه‌وه‌ی هه‌ندێ له‌بڕگه‌كانی سه‌باره‌ت به‌دانای رسوماتی گومركی به‌م شێوه‌یه‌:

1ـ كامیونی 20 پێ، رسوماتی 2 ملیون دینار ده‌بێت.
2ـ كامیونی 40 پێ، رسومانی 4 ملیون دینار ده‌بێت.
3ـ ئه‌م رسوماته‌ی سه‌ره‌وه‌ ئه‌م كه‌ل وپه‌لانه‌ ناگرێته‌وه‌( جگاره‌ و مادده‌ كحۆلیه‌كان وزێر و موبایل و ئۆتۆمۆبێله‌كان و شرینیه‌كان و مادده‌كانی جوانكاری و بۆن و كه‌ل وپه‌له‌كانی یاسایی پاراستنی كه‌ل وپه‌لی عێراقی ژماره‌(11ی ساڵی 2011) ده‌یانگرێته‌وه.‌
4ـ پێشكێشكردنی ته‌مینات به‌ڕێژه‌ی 500 هه‌زار دینار، سه‌باره‌ت به‌په‌سه‌ندنه‌كردنی بروانامه‌ی كارگه‌ و لیسته‌ بازرگانیه‌كان (وه‌سه‌ڵه‌كان).
5ـ باری به‌ش به‌شكراو وكه‌مكتر له‌كه‌میونێك به‌رێگای ئاسایی رسومات بۆی داده‌نرێت ( به‌پێی رێژه‌ی له‌سه‌دای پێناسه‌ی گومركی به‌بڕگه‌كانی خواره‌وه‌).
6ـ رێژه‌ی باج بـ ( چارێك)ی رسوماتی گومركی ده‌بێت و به‌م شێوه‌یه‌:
ـ كامیونی 20 پێ، باجه‌كه‌ی 500 هه‌زار دیناری براوه‌ ده‌بێت.
ـ كامیونی 40 پێ، باجه‌كه‌ی 1 ملیون دیناری براوه‌ ده‌بێت.
ـ پێناسه‌ی گومركی بۆ كه‌ل وپه‌له‌كانی تر ( 6.5%) ده‌بێت ته‌نها ده‌رمانه‌كان نه‌بێت كه‌ به‌رێژه‌ی (0.5%) ده‌بێت و كه‌ل وپه‌لی خۆراكیش به‌ (1%) ده‌بێت.
7ـ هاورده‌كار ده‌توانێت جۆرێك له‌رسومات له‌سه‌ر بنه‌مای كامیون به‌پێی برگه‌كانی سه‌ره‌وه‌ دیار بكات، یانیش له‌سه‌ر بنه‌مای رێژه‌ی له‌سه‌دای پێناسه‌ی گومركی له‌بڕگه‌ی پێشوو.
8ـ به‌هیچ شێوه‌یه‌ك بۆ خاڵه‌ پشكنینه‌كانی ئه‌منی نییه‌ ده‌ستوه‌ردان له‌كاروباری گومركه‌كان بكه‌ن.
9ـ پێویسته‌ له‌سه‌ر ده‌سته‌ی گشتی گومركه‌كان ورده‌كاری ئه‌نجام بده‌ن به‌رێگای خاڵه‌ پشكنینه‌كانی ئه‌منی له‌سه‌ر ئه‌وه‌ی له‌سه‌ره‌وه‌ هاتوو سه‌باره‌ت به‌كه‌ل وپه‌له‌كانی ناوخۆیی له‌هه‌موو ده‌روازه‌ سنووریه‌كانی عێراق و رێژه‌ی پێناسه‌ی گومركی، هه‌روه‌ها ماف به‌تیمه‌كانی رسوماتی گومركی ده‌ده‌رێت به‌پێچه‌وانه‌ی ئه‌م كاره‌.
10ـ ده‌سته‌ی گشتی گومركه‌كان وبه‌هه‌ماهه‌نگی له‌گه‌ڵ حكومه‌تی هه‌رێمی كوردستانی عێراق پێشنیاری یه‌ك كردنی رسوماتی گومركی به‌رزده‌كاته‌وه‌ سه‌باره‌ت به‌ ( زێر و كه‌ل وپه‌لی جوانكاری و بۆن و مادده‌ كحۆلیه‌كان و جگاره‌ و شیرینیه‌مه‌نی و ئۆتۆمۆبێله‌كان) له‌گه‌ڵ رسوماتی ده‌روازه‌ سنووریه‌كانی هه‌رێم و ئاراسته‌كردنی پێشنیاره‌كه‌ بۆ ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران به‌مه‌به‌ستی وه‌رگرتنی بڕیاری گونجاو ده‌رباره‌ی.
11ـ به‌د‌رێژایی جێبه‌جێكردنی بڕیاره‌كه‌ داوا مۆڵه‌تی كه‌ل وپه‌له‌ هاورده‌كراوه‌كان له‌هاوركه‌رانی ناكرێت.
12ـ ئه‌نجوومه‌نی ویزاری ئابووری هه‌ڵسه‌نگاندن بۆ ئه‌نجامی كاركردن به‌بڕیاره‌كه‌ له‌دوایی شه‌ش مانگ له‌رێكه‌وتی ده‌رچوونی ده‌كات.
13ـ كار به‌م بریارانه‌ ده‌كرێت تا ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران بڕیارێك سه‌باره‌ت به‌پێشنیاری ناوبراو له‌بڕگه‌ی سه‌ره‌وه‌ ده‌ریده‌خات.
14ـ بڕیاری ژماره‌ (23025) ساڵی 2023 ی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران هه‌ڵده‌وشێنرێته‌وه‌.
15ـ ئه‌م بڕیاره‌ له‌ رێكه‌وتی 1ی شوباتی 2023 جێبه‌جێ ده‌كرێت.

به‌مه‌به‌ستی پشتگیریكردنی هێزه‌كانی پاراستنی سنوور و تۆكمه‌كردنی رێگا وده‌روازه‌ سنووریه‌كان، ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران ره‌زامه‌ندی دا له‌سه‌ر:
1ـ وه‌زاره‌تی دارایی گۆژمه‌ی یه‌ك ملیار دینار به‌وه‌زاره‌تی ناوخۆیی / فه‌رمانده‌ی هێزه‌كانی پاراستنی سنوور ده‌دات بۆ دروستكردنی ده‌روازه‌كان له‌سه‌ر رێگای سنووره‌كان، وبه‌پێی میكانیزمه‌كانی بڕیاری ژماره‌ (15ی ساڵی 2022) ی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران.

2ـ وه‌زاره‌تی نه‌وت (850) لوله‌ی به‌كارهاتوو‌ به‌وه‌زاره‌تی ناوخۆ ده‌دات بۆ ته‌واوكردنی ده‌روازه‌كانی ناوبراو.

هه‌روه‌ها ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران بابه‌ته‌كانی تری ناو كارنامه‌ی دانیشتنه‌كه‌ تاوتوێی كرد و ئه‌م بڕیارانه‌ی ده‌ركرد:

یه‌كه‌م/ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر رسپارده‌كردنی به‌ڕێز وه‌زیری پیشه‌سازی و كانزاكان، وپێدانی ده‌سه‌ڵاتی واژۆكردنی پێدانی ده‌رماڵه‌ به‌سه‌نته‌ری توێژینه‌وه‌ و چاودێكردنی پزیشكی له‌زانكۆیی موسڵ(MRCC)، بۆ به‌رژه‌وه‌ندی وه‌زاره‌تی ته‌ندروستی و خوێندنی باڵا و توێژینه‌وه‌ی زانستی به‌گۆژمه‌ی (10000000) یۆرۆ، ته‌نها ده‌ ملیون یۆرۆ، كه‌له‌لایه‌ن ئاژانسی فه‌ره‌نسی بۆ گه‌شه‌پێدان (AFD) پێشكێش كراوه‌، ئه‌مه‌ش به‌پشت به‌ستن به‌مادده‌ی (6)ی یاسایی پشتگیریكردنی فریاكه‌وتنی ئاسایشی خۆراك و گه‌شه‌سه‌ندن (2ی ساڵی 2022) و به‌پێی داواكاری دارایی وه‌زاره‌ت.

دووه‌م/ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر پرۆژه‌ی یاسایی په‌سه‌ندكردنی رێكه‌وتنی هاندان و پاراستنی وه‌به‌رهێنان له‌نێوان حكومه‌تی كۆماری عێراق و حكومه‌تی ده‌وڵه‌تی میرگه‌كانی یه‌كگرتوویی عه‌ره‌بی كه‌له‌شاری ئه‌بوزه‌بی له‌18ی ته‌شرینی یه‌كه‌می 2021 واژۆكراوه‌ و ره‌وانه‌ی ئه‌نجوومه‌نی نوێنه‌ران كراوه‌ به‌شت به‌ستن به‌حوكمه‌كانی هه‌ردوو مادده‌ی (61/ به‌ندی یه‌ك، و 80/ به‌ندی دوو) له‌ده‌ستوور.

سێیه‌م/ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر:
لێخۆشبوون و ده‌ستبه‌ردان به‌پاره‌ی تابلۆكانی هاتۆچوو كه‌له‌بڕیاری ژماره‌ (68 و 67ی ساڵی 2016ی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران دیاریكراوه‌ بۆ ئۆتۆمۆبێله‌كان كه‌ژماره‌یان 30 ئۆتۆمۆبێله‌ی جۆری فریاكه‌وتنی ته‌ندروستییه‌ ومۆدێلی 2022 وپاره‌یان 60000000 دیناره‌، ته‌نها شێست میلون دیناره‌، كه‌له‌لایه‌ن كۆماری چینی میللی وه‌كو خه‌ڵات به‌وه‌زاره‌تی كۆچ وكۆچبه‌ران بۆ كه‌مپه‌كان داوه‌.

چواره‌م/ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر لێخۆشبوون و ده‌ستبه‌ردان له‌پاره‌ی تابلۆكانی هاتۆچوو كه‌له‌بریاری ژماره‌ی (68 و 67ی ساڵی 2016ی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران دیاریكراوه‌ بۆ (124) ئۆتۆمۆبێلی هاورده‌كراو بۆ به‌رژه‌وه‌ند/ی دیوانی وه‌قفی شیعی/ عه‌ته‌به‌ی حوسه‌ینیه‌.
پێنچه‌م/
هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی بڕگه‌ی (2)ی بڕیاری (219ی ساڵی 2021) ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران و كۆتایی هێنان به‌راسپاركرده‌كردنی به‌ڕێز مسته‌فا غالب موخیف به‌ئه‌ركی پارێزگاری بانكی ناوه‌ندی عێراقی.


نوسینگه‌ی ڕاگه‌یاندنی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی
24ی كانوونی دووه‌می 2023