أبرز ما جاء في كلمة رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني، مساء اليوم الخميس، مع ممثلي الشركات الألمانية

   

 

   
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- كانون الثاني - 2023


أبرز ما جاء في كلمة رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني، مساء اليوم الخميس، مع ممثلي الشركات الألمانية، في الدعوة التي أقامتها غرفة التجارة العربية الألمانية في برلين:

🔷 توجه الحكومة العراقية الجديدة نحو المزيد من مشاركة الشركات الألمانية في إعادة الإعمار وتطوير البنية التحتية.

🔷 يضـع العراق ثقته بالشركات الألمانية، لما تمتاز به من خبرة وكفاءة عاليتين وسمعة عالمية.

🔷 تسعى الحكومة العراقية إلى تشخيص التحديات التي تواجه عملية الاستثمار في العراق، ووضعها في الاتجاه الذي ينسجم مع المعايير العالمية.

🔷 تعمل الحكومة على تذليل العقبات أمام عمل الشركات في العراق، وتقديم التسهيلات اللازمة، والحد من البيروقراطية التي تواجه المستثمرين وتبسيط الإجراءات.

🔷 عمدت الحكومة على تسهيل منح سمات الدخول إلى الأراضي العراقية للمستثمرين مباشرة في المنافذ الحدودية العراقية (البرية، والبحرية، والجوية) لغرض الاستثمار.

🔷 دعوة الشركات الألمانية للاستثمار في العراق بمختلف المجالات، لاسيما الاستثمار في مشاريع الطاقة المتجددة والغاز والبتروكيمياويات.

🔷 من المتوقع أن تكون كلف إنتاج الطاقة المتجددة في العراق منخفضة مقارنة بالدول الأخرى، وكذلك دعم خطة الحكومة العراقية في تطوير قطاع الطاقة والكهرباء.

🔷 نحثّ الشركات الألمانية للمشاركة الفعالة في المعارض والمؤتمرات المشتركة، التي ستمثل خارطة طريق في عمل الشركات الألمانية في العراق.

🔷 تسـعى الحكومة إلى فتح خطوط جوية بين العاصمتين بغداد وبرلين وباقي المدن العراقية والألمانية، لتعزيز العلاقات التجارية والاستثمارية والسياحية بين البلدين.

🔷 نطمح إلى شراكة ستراتيجية وتعاون في جميع المجالات بين البلدين.

🔷 التأكيد على اشتراك شركات القطاع الخاص العراقي بالمشاريع التي في عهدة الشركات الألمانية، وعمل شراكات استثمارية بين الجانبين، لتحقيق الشراكة الاستراتيجية وديمومتها.

🔷 نؤكد أهمية تنشيط السياحة بطريقة المجاميع السياحية، لزيارة المناطق الأثرية والسياحية بالعراق، وتجاوز العقبات.


المكتب الإعلامي لرئيس مجلس الوزراء
12- كانون الثاني- 2023
---------------------------------------

گرنگترین وته‌كانی به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران، ئێواره‌ی ئه‌مڕۆ پێنچ شه‌ممه‌، له‌گه‌ڵ نوێنه‌رانی كۆمپانیه‌ ئه‌ڵمانیه‌كان له‌و داوه‌تنامه‌یه‌ی كه‌ژووری بازرگانی عه‌ره‌بی ـ ئه‌ڵمانی له‌به‌رلین سازكردبوو:



🔷 ئاراسته‌ی نوێی حكومه‌تی عێراق به‌ره‌و به‌شداریكردنی كۆمپانیه‌ ئه‌ڵمانیه‌كانه‌ له‌پرۆسه‌ی دووباره‌ ئاوه‌دانكردنه‌وه‌ وپێشخستنی ژێرخانی ئابووریه‌.

🔷 عێراق بروا به‌كۆمپانیا ئه‌ڵمانیه‌كان ده‌كات، چونكه‌ شاره‌زایی و كارامه‌یه‌كی به‌رزو ناوبانگێكی جیهانیان هه‌یه‌.

🔷 حكومه‌تی عێراق هه‌وڵ ده‌دات ئه‌و ڕكمانیانه‌ی كه‌پرۆسه‌ی وه‌به‌رهێنان رووبه‌روویی ده‌بێته‌وه‌ ده‌ست نیشان بكات و پرۆسه‌ی وه‌به‌رهێنان له‌و ئاراسته‌یه‌ دابێنێت كه‌له‌گه‌ڵ پیوه‌ره‌ جیهانیه‌كان گونجاو بێت.

🔷 حكومه‌ت كار ده‌كات بۆ نه‌هێشتی ته‌گه‌ره‌كانی پێش كاری كۆمپانیه‌كان له‌عێراق، و پێشكێش كردنی ئاسانكاری پێویست و ئاسانكردنی رێكاره‌كان و دانانی سنوورێك بۆ بیروكراتیه‌ت كه‌تووشی وه‌به‌رهێنه‌ران ده‌بێته‌وه.


🔷 حكومه‌ت هاتن بۆ وه‌به‌رهێنه‌ران له‌ده‌روازه‌ سنووریه‌كانی عێراق ( پیاده‌ و ده‌ریا ، وئاسمان) ئاسانی كردووه‌ به‌مه‌به‌ستی ئه‌نجامدانی كاری وه‌به‌رهێنان.

🔷 داوا له‌كۆمپانیا ئه‌ڵمانیه‌كان به‌هه‌موو بواره‌كانه‌وه‌ ده‌كه‌ین وه‌به‌رهێنان له‌عێراق بكه‌ن، به‌تایبه‌تی له‌پرۆژه‌كانی وزه‌ نوێیه‌كان و غاز و په‌ترۆكیماویه‌كان.

🔷 وا پێشبینی ده‌كرێت كه‌تێچوویی به‌رهه‌مهێنانی وزه‌ی نوێ له‌عێراق به‌به‌راورد له‌گه‌ڵ وڵاتانی تر كه‌متر بێت، به‌هۆی پشتگیری پلانی حكومه‌تی عێراق له‌پێشخستنی كه‌رتی وزه‌ و كاره‌با.

🔷 داوا له‌كۆمپانیا ئه‌ڵمانیه‌كان ده‌كه‌ین به‌شداریه‌كی كاراییان هه‌بێت له‌پێشه‌نگا و كۆنگره‌ هاوبه‌شه‌كان، كه‌وه‌كو نه‌خشه‌رێگان بۆ كاری كۆمپانیا ئه‌ڵمانیه‌كان له‌عێراق.

🔷 داوا له‌كۆمپانیا ئه‌ڵمانیه‌كان ده‌كه‌ین به‌شداری له‌ئاماده‌كردنی كه‌ل وپه‌لی سه‌په‌ته‌ی خۆراك بكه‌ن و پشتگیری ئاراسته‌كانی حكومه‌تی عێراقی بكه‌ن بۆ دابینكردنی كه‌ل وپه‌لی خۆراك له‌كارگه‌ جیهانیه‌كان.

🔷حكومه‌ت هه‌وڵ ده‌دات هێڵێكی ئاسمانی له‌نێوان هه‌ردوو پایته‌خت به‌غدا وبه‌رلین و شاره‌كانی دیكه‌ی عێراقی وئه‌ڵمانی بكاته‌وه‌، بۆ به‌هێزكردنی په‌یوه‌ندییه‌كانی بازرگانی و وه‌به‌رهێنان و گه‌شتوگوزار له‌نێوان هه‌ردوو وڵاتدا.

🔷 خوازیاری هاوبه‌شیه‌كی ستراتیژی و هاوكارین له‌ته‌واوی بواره‌كاندا له‌نێوان هه‌ردوو وڵاتدا.

🔷 جه‌خت ده‌كه‌ینه‌‌وه‌ له‌به‌شداریكردنی كۆمپانیه‌كانی كه‌رتی تایبه‌تی عێراقی له‌پرۆژه‌كانی كۆمپانیه‌ ئه‌ڵمانیه‌كان و كاری هاوبه‌شی وه‌به‌رهێنان له‌نێوان هه‌ردوولادا، له‌پێناو هاوبه‌شیه‌كی ستراتیژی به‌رده‌وام.

🔷 جه‌خت له‌سه‌ر چالاككردنی گه‌شتوگوزار به‌رێگای گروپه‌ گه‌شتوگوزاریه‌كان ده‌كه‌ینه‌وه‌ بۆ سه‌ردانیكردنی شوێنوار و شوێنی گه‌شتیاری له‌عێراق و نه‌هێشتنی كێشه‌ و ته‌گه‌ره‌كانی ئه‌م بواره‌.


نوسینگه‌ی ڕاگه‌یاندنی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران
12ی كانوونی دووه‌می 2023