رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني يعود إلى العاصمة بغداد بعد اختتام مشاركته في القمة العربية الصينية بالرياض

   

 

   
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9- كانون الاول - 2022


إختتم رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني، مساء اليوم الجمعة، مشاركته في القمّة العربية الصينية للتعاون والتنمية، التي استضافتها المملكة العربية السعودية.

وألقى سيادته كلمة العراق في القمّة التي حضرها عدد من الملوك والرؤساء وممثلي الدول المشاركة، بالإضافة إلى الرئيس الصيني شي جي بينغ.

وعبّر السيد رئيس مجلس الوزراء في كلمته عن رؤية العراق للتعاون والصداقة بين الدول العربية والصين، وما يمكن أن يُنجز في إطار التكامل الاقتصادي، والمواجهة القوية المنسقة للتحديات التي تواجهها الشعوب الشقيقة والصديقة التي تشارك قياداتها في القمّة.

وأوضح سيادته موقف العراق الحريص على استقرار النظام الاقتصادي العالمي، بما في ذلك استقرار السوق النفطية، والانفتاح الإيجابي على جميع الأصدقاء. كما جدد الوقوف المبدئي مع حق الشعب الفلسطيني في دولته الوطنية وعاصمتها القدس الشريف.

وعقد سيادته على هامش القمة سلسلة من اللقاءات مع عدد من الزعماء ورؤساء حكومات الدول الشقيقة المشاركة في القمة العربية، تبادل معهم وجهات النظر وتنسيق المواقف إزاء أهم التحديات الاقتصادية والأمنية المشتركة، وسبل تنظيم الشراكة بين الدول العربية والصين، فضلاً عن البحث في العلاقات الثنائية والملفات ذات الاهتمام المشترك، ووسائل تحقيق التنمية والاستقرار والازدهار الاقتصادي للشعوب الشقيقة والصديقة للدول المشاركة في القمة.

 

 

 

المكتب الإعلامي لرئيس مجلس الوزراء
9-كانون الاول-2022
---------------------------------------

سه‌رۆك وه‌زیران به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی ده‌گه‌رێته‌وه‌ به‌غدا له‌دوایی به‌شداریكردنی له‌لوتكه‌ی عه‌ره‌بی چینی له‌ریاز


به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران، ئێواره‌ی ئه‌مڕۆ هه‌ینی، كۆتایی به‌به‌شداریكردنی له‌لوتكه‌ی عه‌ره‌بی چینی بۆ هاریكاری و گه‌شه‌سه‌ندن هێنا كه‌عه‌ره‌بستانی سعودیه‌ میوانداری كردبوو.
به‌ڕێزیان په‌یڤی عێراق له‌م لوتكه‌ی پێشكێشی كرد كه‌تێدا ژماره‌یه‌ك له‌پاشا و سه‌رۆك و نوێنه‌رانی وڵاتانی به‌شدار ئاماده‌بوون له‌گه‌ڵ شی جی پینگ سه‌رۆكی چین.
به‌ڕێز سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران له‌په‌یڤه‌كه‌دا تێروانینی عێراق خسته‌روو بۆ هاریكاری و دۆستایه‌تی نێوان وڵاتانی عه‌ره‌بی و چین ، له‌گه‌ڵ ئه‌نجامه‌كانی له‌چوار چێوه‌ی ته‌واوكاری ئابووری و رووبه‌رووبوونه‌وه‌یه‌كی به‌هێز وهه‌ماهه‌نگ بۆ ڕكمانیه‌كانی رووبه‌روویی گه‌ڵانی برا و دۆست ده‌بنه‌وه‌ كه‌سه‌ركرده‌كانیان به‌شداری ئه‌م لوتكه‌یه‌بوون.
هه‌روه‌ها به‌ڕێزیان هه‌ڵوێستی عێراق روونیكرده‌وه‌ كه‌په‌رۆشه‌ بۆ سه‌قامگیری سیسته‌می ئابووری جیهانی له‌وانه‌ سه‌قامگیری بازاره‌كانی نه‌وت و كرانه‌وه‌ی ئه‌رێنی به‌روویی هه‌موو دۆستانه‌وه‌. هه‌روه‌ها پاڵپشتی نه‌گۆری عێراق بۆ مافی گه‌لی فه‌له‌ستین و‌ده‌وڵه‌ته‌ نیشتیمانیه‌كه‌ی و پایته‌حته‌كه‌ی قودسی پیرۆز دووباره‌كرده‌وه‌.
به‌ڕێزیان له‌په‌راوێزی لوتكه‌دا چه‌ندین دیدار و كۆبوونه‌وه‌ له‌گه‌ڵ سه‌ركرده‌ وسه‌رۆكی حكومه‌ته‌كانی برای به‌شدار له‌م لوتكه‌یه‌ سازكرد و تێدا دیدگای و بۆچوونه‌كان گۆریه‌وه‌ و جه‌ختیان له‌سه‌ر هه‌ماهه‌نگی هه‌ڵوێسته‌كان كرده‌وه‌ سه‌باره‌ت به‌ڕكمانیه‌كانی ئابووری و ئه‌منی هاوبه‌ش‌، هه‌روه‌ها میكانیزمه‌كانی رێكخستنی هاوبه‌شكاری له‌نێوان وڵاتانی عه‌ره‌بی و چین و په‌یوه‌ندییه‌ دۆقۆلیه‌كانی و ئه‌و پرسانه‌ی كه‌جێگای بایه‌خی هاوبه‌ش، له‌گه‌ڵ شێوازه‌كانی هۆكاری گه‌شه‌سه‌ندن و سه‌قامگیری و پێشكه‌وتنی ئابووری بۆ گه‌ڵانی برا و دۆست له‌وڵاتانی به‌شدار له‌م لوتكه‌دا باسكران.

 

نوسینگەی ڕاگەیاندنی سەرۆکی ئەنجوومەنی وەزیران
9
ی کانوونی یەکەمی 2022