رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني يعقد جلسة مباحثات مع الرئيس الصيني في العاصمة السعودية الرياض

   

 

   
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9- كانون الاول - 2022


عقد رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني، صباح اليوم الجمعة، جلسة مباحثات مع رئيس جمهورية الصين الشعبية السيد شي جين بينغ، وذلك على هامش مشاركة سيادته في القمة العربية الصينية للتعاون والتنمية التي تستضيفها المملكة العربية السعودية.

وجرى خلالها بحث العلاقات الثنائية بين البلدين، وسبل توطيدها إلى مستوى أعمق من التعاون الاستراتيجي، والشراكة المستديمة في مختلف المجالات.

وأكد السيد رئيس مجلس الوزراء رغبة العراق في الإفادة من الخبرات الصينية بمجالات متعددة، وتطلعه لتعزيز مبدأ الشراكة مع الصين ضمن مبادرة الحزام والطريق، ومجالات البنى التحتية.

وأوضح السيد السوداني أن العراق يمثل ركيزة أساسية من ركائز استقرار المنطقة، وأن التنمية المستدامة وطريق الازدهار الاقتصادي الإقليمي والدولي كان ولا يزال يمر عبر اضطلاع العراق بكامل دوره البنّاء على الساحتين العربية والدولية.

من جانبه، أشار الرئيس الصيني إلى موقع العراق الجغرافي ومكانته الحضارية بما يمكنه من لعب دور مهم في مشاريع التنمية المستدامة وأن يكون جسراً ومنطقة تلاقٍ بين دول المنطقة والعالم، وأعرب عن تطلع بلاده إلى المزيد من التعاون الثنائي في مختلف الصعد، مجدداً دعم بلاده لأمن وسيادة واستقرار العراق.

 

 

المكتب الإعلامي لرئيس مجلس الوزراء
9-كانون الاول-2022
---------------------------------------

سه‌رۆك وه‌زیران به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی له‌گه‌ڵ سه‌رۆكی چینی له‌ریازی پایته‌ختی سعودیه‌ كۆبووه‌



له‌په‌راویزی به‌شداریكردنی به‌ڕێزیان له‌لوتكه‌ی عه‌ره‌بی – چینی له‌ریازی پایته‌ختی عه‌ره‌بستانی سعودیه‌، به‌یانی ئه‌مڕۆ هه‌ینی، به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران له‌گه‌ڵ به‌ڕێز شی چین پینگ سه‌رۆكی كۆماری چینی میللی كۆبووه‌.
له‌م كۆبوونه‌وه‌یه‌دا گفتوگۆكرا له‌سه‌ر ‌په‌یوه‌ندی دووقۆڵی نێوان هه‌ردوو وڵات و چۆنیه‌تی پته‌وكردنیان له‌سه‌ر ئاستی هاوكاری ستراتیژی و هاوبه‌شی به‌رده‌وام له‌ته‌واو بواره‌كاندا.
به‌ڕێز سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران جه‌ختی له‌خواستی عێراقی كرده‌وه‌ بۆ سوود وه‌رگرتن له‌شاره‌زایی چین له‌بواره‌ جیاجیاكاندا و به‌هێزكردنی بنه‌مای هاوبه‌شی له‌گه‌ڵ چین له‌چوار چێوه‌ی ده‌ستپێشخه‌ری پشبێنه‌ و رێگا و بواره‌كانی تری ژێرخانی ئابووری.
هه‌روه‌ها به‌ڕێز سودانی روونكرده‌وه‌ كه‌عێراق یه‌ك له‌خاڵه‌ سه‌ره‌كییه‌كانی سه‌قامگیری ناوچه‌كه‌یه‌ و گه‌شه‌سه‌ندنی به‌رده‌وام و پێشكه‌وتنی ئابووری هه‌رێمایه‌تی و نێوده‌وڵه‌تی پێشان وئێستاش په‌یوه‌سته‌ به‌وه‌ی كه‌عێراق رۆڵی كاریگه‌ری خۆی به‌ته‌واوی له‌سه‌ر هه‌ردوو گۆره‌پانی عه‌ره‌بی و نێوده‌وڵه‌تی بگێریت.
له‌لایی خۆیه‌وه‌ سه‌رۆكی چین ئاماژه‌ به‌پێگه‌ی جوگرافی وشارستانی عێراقی دا كه‌ده‌توانێت رۆڵێكی گرنگ له‌پرۆژه‌كانی گه‌شه‌سه‌ندنی به‌رده‌وام بگێرێت و ببێته‌ پردێك له‌نێوان وڵاتانی ناوچه‌كه‌ و جیهان، هه‌روه‌ها خواستی وڵاته‌كه‌شی ده‌ربڕی بۆ هاوكاری دوقۆڵی زیاتر له‌بوار جیاجیاكاندا و پشتگیری وڵاته‌كه‌شی بۆ ئاسایش و سه‌قامگێری وسه‌روه‌ری عێراق دووپاتكرده‌وه‌.
 

 

نوسینگەی ڕاگەیاندنی سەرۆکی ئەنجوومەنی وەزیران
9
ی کانوونی یەکەمی 2022