مجلس الوزراء يعقد جلسته الاعتيادية السادسة برئاسة رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني

   

 

   
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28- تشرين الثاني - 2022


ترأس رئيس مجلس الوزراء السيد محمد شياع السوداني، اليوم الإثنين، الجلسة الاعتيادية السادسة لمجلس الوزراء.
وشهدت الجلسة بحث مجمل الأوضاع العامة في البلاد، ومناقشة الملفات الخدمية والاقتصادية، والتداول بشأن ما يعتريها من مشاكل من أجل ايجاد الحلول السريعة لها.

ووجّه السيد رئيس مجلس الوزراء في مستهل الجلسة، جميع الوزارات والجهات غير المرتبطة بوزارة والمحافظات، باتخاذ الإجراءات اللازمة لاستكمال متطلبات وزارة المالية في تثبيت الذين تزيد خدمتهم عن سنتين من المتعاقدين، الذين صدرت أوامر التعاقد معهم قبل 2 تشرين الأول 2019، وإرسالها الى وزارة المالية لأغراض التدقيق والتثبيت.

كما وجه سيادته جميع الوزراء بتقديم موقف شهري بشأن إجراءاتهم في مكافحة الفساد المالي والإداري، داخل وزاراتهم.
وشدد السيد السوداني على عدم اقتصار اجراءات الحكومة على مكافحة الفساد، بل الأهم منه هو استرداد الأموال العامة التي تمت سرقتها.

وناقش مجلس الوزراء الموضوعات المدرجة على جدول الأعمال، وكانت أول الموضوعات هي قضية تمليك الأراضي التي تم تغيير استعمالها لأغراض السكن.
وفي ضوء توجّه الحكومة لمعالجة هذا الملف، وتحويل جنس الأراضي الزراعية الى سكنية بصورة اكثر تنظيماً، وتكون خاضعة لضوابط ومحددات قانونية معينة، أقر مجلس الوزراء الآتي:

- الموافقة على ما يأتي:
1- تعديل أمانة بغداد والمؤسسات البلدية في المحافظات، التصميم الأساس للمدن وتغيير الاستعمالات المختلفة للأراضي المشيّدة عليها وحدات سكنية بشكل عشوائي والمملوكة للدولة، والمشيدة قبل صدور هذا القرار.

2- تفعيل أمانة بغداد قرار مجلس قيادة الثورة المنحل رقم (581 لسنة1981) لأغراض تملك الأرض التي تم تغيير استعمالها لأغراض هذا القرار.

3- تفعيل المؤسسات البلدية في المحافظات القانون رقم (80 لسنة 1970) وتعليماته النافذة، وقرار مجلس قيادة الثورة المنحل رقم(184 لسنة 2002) لأغراض تملك الأرض التي تم تغيير استعمالها لأغراض هذا القرار.

4- تولي أمانة بغداد والمؤسسات البلدية في المحافظات، إعداد التصاميم القطاعية للمناطق المشمولة بأحكام هذا القرار بما ينسجم وتصميم المدن الحديثة، وفي حال وجود دور مشيدة لا يمكن معالجتها بحسب التصاميم المعدلة، يتم إزالتها وتعويض صاحب الدار بقطعة أرض سكنية مناسبة بما لا يقل عن الحد الأدنى من الإفراز.

5- تمليك أمانة بغداد، والمؤسسات البلدية في المحافظات، الأراضي التي تم افرازها لأغراض هذا القرار الى شاغليها بالقيمة التي تقدرها لجان التقدير آنفاً وفقا لأحكام المادتين (7، و8) من قانون بيع وايجار اموال الدولة (21 لسنة 2013)، استثناء من المزايدة العلنية المبينة في احكام المادة (40) من القانون المذكور آنفا.
6- للدائرة البلدية المختصة تمليك الاراضي لشاغليها، على سبيل الشيوع كوحدة عقارية واحدة، في حال وجود مساحات تقل عن الحدود الدنيا للافراز.

7- يشترط في طالب التمليك ما يأتي:

أ‌- أن يكون المستفيد الفعلي للأرض وفقاً للجرودات التي تقدمها الوحدة الادارية المعنية، بواسطة لجنة برئاسة أمين بغداد في العاصمة، والمحافظ في المحافظات وعضوية مدير البلدية ومدير التخطيط العمراني ومدير التسجيل العقاري وممثل عن وزارة المالية.
ب‌- لا يجوز تمليك أكثر من قطعة لطالب التمليك.
ج- أن يقدم طلباً الى مديرية البلدية المعنية خلال مدة لا تتجاوز 90 يوماً من تاريخ صدور هذا القرار.

8- ينفذ هذا القرار على الاراضي المملوكة للدولة المقامة عليها دور سكنية بالمشيدات الثابتة، وان يكون مجمعاً سكنياً نظامياً مأهولاً.

9- لا يشمل هذا القرار الأراضي المخصصة لمشروعات النفع العام.

10- تتولى وزارة الزراعة، وأمانة بغداد، والبلديات، والوحدات الإدارية متابعة حالات التجاوز على الأراضي الزراعية والبساتين، وأخذ الإجراءات القانونية بحق المتجاوزين بعد نفاذ هذا القرار. مع الأخذ بعين الاهتمام رأي الدائرة القانونية في الأمانة العامة لمجلس الوزراء بموجب مذكرتها المرقمة بالعدد (م. د/ق/2/71/42/310 ل. ق) المؤرخة في 21 تشرين الثاني 2022، وملاحظات بعض أعضاء مجلس الوزراء.

11- على الجهات ذات العلاقة أخذ الإجراءات اللازمة لمنع إقامة اي تجاوزات مستقبلا.

كما قرر مجلس الوزراء ما يأتي:

1 - تمويل مبلغ 10 مليارات دينار، الى جهاز الأمن الوطني العراقي، لتسديد رواتب موظفي الجهاز المذكور تنفيذاً للفقرتين (1، و2) المذكورتين في كتاب ديوان الرقابة المالية الاتحادي المرقم بالعدد (1/1/12/2334) المؤرخ في 3 شباط 2022، المرافق ربط قرار مجلس الوزراء (15 لسنة 2022).

2- تولي وزارة المالية تخصيص مبلغ مقداره 10 مليارات دينار، الى جهاز الأمن الوطني العراقي، استناداً الى أحكام الفقرة (19) من الجدول (ب) المرافق ربط قانون الدعم الطارئ للأمن الغذائي والتنمية، المثبتة في قرار مجلس الوزراء (226 لسنة 2022) من تخصيصات الجهاز المذكور.

ومع العد التنازلي لإقامة بطولة (خليجي 25) في محافظة البصرة مطلع العام المقبل، وفي ضوء استعدادات المنتخب الوطني العراقي للبطولة، أقر مجلس الوزراء الآتي:

- الموافقة على تعديل قرار مجلس الوزراء (222 لسنة 2022) بشأن دعم بطولة كأس الخليج العربي لكرة القدم ليصبح بحسب الآتي:

- تمويل وزارة المالية (3000000000) دينار، فقط ثلاثة مليارات دينار الى الاتحاد العراقي المركزي لكرة القدم، المتعاقد مع ملاك تدريبي لقيادة المنتخب الوطني بكرة القدم وإقامة المعسكرات التدريبية والبطولات والمباريات للمنتخب الوطني العراقي استعداداً للاستحقاقات القادمة، تنفيذاً للفقرتين (1، و2) المذكورتين في كتاب ديوان الرقابة المالية الاتحادي المرقم بالعدد (1/1/12/2334) المؤرخ في 3 شباط 2022، المرافق ربط قرار مجلس الوزراء (15 لسنة 2022).

وفي سياق سعي الحكومة لتطوير منظومة الكهرباء في العراق، وبما يسهم في حل الكثير من المشاكل الفنية التي تعترض شبكة التوزيع، وافق مجلس الوزراء على ما يأتي:

1- قيام وزارة الكهرباء بالتعاقد مع جهة استشارية عالمية متخصصة لغرض وضع خطة لتنفيذ مشروع الشبكة الذكية، على أن يتم التعاقد خلال ( 30) يومَ عمل، حداً اقصى، بدءاً من تاريخ اصدار هذا القرار، استثناءً من تعليمات تنفيذ العقود الحكومية.

2- تتولى الجهة الاستشارية المذكورة في الفقرة ( أولا ) آنفا بمراجعة ما عرضته وزارة الكهرباء للمشروع المذكور، وإعداد لائحة شروط لكل فرصة استثمارية، وتحديد نطاق العمل وشروط التأهيل والمواصفة الفنية وتقييم المتنافسين المؤهلين، والتوصية بالإحالة وإعداد صيغة العقود، وتتولى وزارة الكهرباء المسؤوليات التنفيذية بحسب الصلاحيات، بالتنسيق مع وزارة الإتصالات.

3- يكون تنفيذ المشروع من خلال إعلانه فرصةً استثمارية بحسب قرار مجلس الوزراء ( 245 لسنة 2019)

وواصل مجلس الوزراء مناقشة الموضوعات الأخرى المدرجة على جدول الأعمال، وأصدر بصددها القرارات الآتية:


اولا/ إقرار توصية المجلس الوزاري للتنمية البشرية (10 لسنة 2022) بحسب الآتـي:

1- تفعيل العمل بنص المادة (8) من قانون (14 لسنة 2009) قانون تعديل قانون الخدمة المدنية رقم (24 لسنة 1960) المعدل، التي تنص على (تقدم كل وزارة أو جهة غير مرتبطـة بـوزارة، وفي بداية كل سنة، حاجتها من المقاعد الدراسية إلى وزارة التخطيط، وعلى الوزارة المذكورة، بالتنسيق مع وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، إعداد خطة مركزية تبين فيها المقاعـد المخصصـة للوزارات والجهات غير المرتبطة بوزارة حسب حاجة الدولة للاختصاصات العلمية والمهنية، على أن تُبلغ الوزارات والجهات المعنية في موعد لا يتجاوز نهاية شهر آذار من السنة ذاتها).

2- إلزام الموظفين باعتماد دليل الابتعاث لدائرة البعثات والعلاقات الثقافية لإرسال الموظفين للوزارات كافة للدراسة في قناة النفقة الخاصة (الراغبين بالدراسة في أثناء التوظيف)، بناء على توصـــيات لجنة الأمر الديواني (30 لسنة 2020) للجامعات حصرا بحسب قرار هيئة الرأي في وزارة التعليم العالي والبحث العلمي المأخوذ في الاجتماع الثالث للهيئة في7 آذار 2022.

3- إلزام جهات عمل الموظفين بأن يكون احتساب الشهادة للموظف الحاصل عليها ( الدراسة في أثناء التوظيف مشروطة بأن تكون لديه موافقة مسبقة على الدراسة من جهة دائرته على وفق الحاجة الفعلية للهيكلة الإدارية والعلمية للدائرة، مع مراعاة توصيات لجنة الأمر الديواني (30 لسنة 2020) الفقـرة (هـ) التي تنص على (الموافقة على منح الإجازة الدراسية إلى مرشحي الوزارات والجهات غير المرتبطة بوزارة بعد تدقيق احتياجهم من الإجازات الدراسية ومقدار مطابقتها مع الحاجـة الفعليـة لاختصاصات الوزارة المعنية العلمية والعملية، مع الأخذ بعين الاهتمام ندرة الاختصاص وعدم توافره في داخل العراق).

4- الطلب من مجلس النواب استكمال العمل بالتعديلات المقترحة من وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، في ما يتعلق بقانون (أسس تعادل الشهادات والـدرجات العلميـة العربيـة والأجنبيـة(20 لسنة 2020)، مع العرض، بأن القانون المذكور لم يتِح لوزارة التعليم العالي والبحث العلمي إصدار تعليمات تسهل تنفيذه.

5- دعم برنامج ابتعاث يُعنى بتطوير ملاكات وزارة التعليم العالي والبحث العلمي والوزارات والجهات غير المرتبطة بوزارة، لسد النقص في أعداد الملاكات التدريسية والوظيفية ممّن يحالون إلى التقاعد، من خلال تخصيص الأموال اللازمة في الموازنة القادمة، وحصر موضوع البعثات الدراسية بوزارة التعليم العالي والبحث العلمي دون أي جهة أخرى. مع الأخذ بعين الاهتمام رأي الدائرة القانونية في الأمانة العامة لمجلس الوزراء المبينة بموجب مذكرتها المرقمة بالعدد ( م.د/ق/2/5/294 ل.ق )، المؤرخة في 10 تشرين الثاني 2022.

ثانيا/ تولي وزارة العمل والشؤون الاجتماعية/ دائرة التقاعد والضمان الاجتماعي للعمال، تشغيل (150) متطوعا بصفة أجر يومي من الموجودين لديها حاليا، على أن يكون تسديد أجورهم من الدائرة المذكورة آنفا، دون طلب أي تخصيص مالي إضافي من وزارة المالية.

ثالثـا/ الموافقة على تأسيس شركة عامة باسم (المهندس) برأسمال مئة مليار دينار، ترتبط بهيئة الحشد الشعبي، استنادا الى احكام المادة (8) من قانون الشركات العامة (22 لسنة 1997) المعدل، مع الأخذ بعين الاهتمام ما جاء في مذكرة الدائرة القانونية المرقمة بالعدد (ق/2/1/106/315 ل.ق) المؤرخة في 24 تشرين الثاني 2022، وتحديد نشاط الشركة بدقة.

رابعا/ الموافقة على اعفـاء الدكتور ( فلاح حسن عيسى ) المديـر العـام لدائرة صحة نينوى مـن مهمات وظيفته، ونقله من وظيفته بدرجة أدنى من الدرجة الـتي كـان يشـغلها قبل تعيينه بوظيفة مدير عام، بحسب الأسباب المبينة بموجب محضر اللجنة التحقيقية المؤلفة بموجب الأمر الـوزاري الصـادر عـن وزارة الصـحة المـرقم بالعـدد (101) المؤرخ في 13 حزيران 2022 ؛ استنادا إلـى أحكـام القــرار رقــم (880 لسنـة 1988)، بسبب عدم كفاءته في أداء واجباته الوظيفية.

خامسا/ الموافقة على منح جامعة طهران للعلوم الطبية / الفرع الدولي في العراق / محافظة كربلاء المقدسة إجازة تأسيس، استناداً إلى أحكام المادة ( 5/ أولاً ) من قانون التعليم العـالي الأهلي رقم (25 لسنة 2016)، شريطة اكمال الملحوظات كافة، المثبتة في كتاب وزارة التعليم العالي والبحـث العلمـي المـرقم بالعـدد ( ت هـــــــ أ/ج 11594 ) المؤرخ في 22 تشرين الثاني 2022 للعام الدراسي (2022-2023 )، مع الأخذ بعين الاهتمام استيفاء ملحوظات الدائرة القانونية في الأمانة العامة لمجلس الوزراء المثبتة بموجب مذكرتها المرقمة بالعدد ( م.د/ق/2/1/بلا ) الموقعة في 23 تشرين الثاني 2022 ( الفقرات2، 3، 6، 7)، وملاحظات بعض اعضاء مجلس الوزراء.



المكتب الإعلامي لرئيس مجلس الوزراء
28- تشرين الثاني- 2022
---------------------------------------

ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران به‌سه‌رۆكایه‌تی به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌ن شه‌شه‌مین كۆبوونه‌وه‌ی ئاسایی خۆی سازكرد




به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران، ئه‌مڕۆ دووشه‌ممه‌، سه‌رۆكایه‌تی شه‌شه‌مین كۆبوونه‌وه‌ی ئاسایی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران كرد.

له‌م كۆبوونه‌وه‌یه‌دا ره‌وشی گشتی وڵات و پرسی خزمه‌تگوزاری و ئابووری و كێشه‌كانیان تاوتوێكران له‌پێناو دۆزینه‌وه‌ی چاره‌سه‌ری خێرا بۆ ئه‌م كێشانه‌.
به‌ڕێز سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران له‌م كۆبوونه‌وه‌یه‌دا هه‌موو وه‌زاره‌ت و لایه‌ن ناپه‌یوه‌ندیداره‌كان به‌وه‌زاره‌ته‌كان و پارێزگاكان راسپارد بۆ ئه‌نجامدانی رێكاری پێویست سه‌باره‌ت به‌جێبه‌جێكردنی پێداویستییه‌كانی وه‌زاره‌تی دارایی له‌دامه‌زراندن ئه‌وانه‌ی خزمه‌تیان له‌دوو ساڵی گرێبه‌ست زیاتره‌ و ئه‌وانه‌ی فه‌رمانی گرێبه‌ستیان له‌2ی ته‌شرینی یه‌كه‌می ساڵی 2019 ده‌رچووه‌ و ره‌وانه‌كردنیان بۆ وه‌زاره‌تی دارایی به‌مه‌به‌ستی وردبینیكردن و دامه‌زراندنیان.

هه‌روه‌ها به‌ڕێزیان هه‌موو وه‌زیره‌كان رێنموویكرد كه‌رێكاره‌كانی مانگانه‌‌ سه‌باره‌ت به‌پرسی به‌ره‌نگاربوونه‌وه‌ی گه‌نده‌ڵی دارایی و كارگێری له‌نا وه‌زاره‌ته‌كان پێشكێش بكه‌ن.

به‌ڕێز سودانی جه‌ختیشی له‌سه‌ر ئه‌وه‌ كرده‌وه‌ كه‌رێكاره‌كانی حكومه‌ت ته‌نها له‌بواری رووبه‌ربووبوونه‌وه‌ی گه‌نده‌ڵی نه‌بێت، به‌ڵام ئه‌وه‌ی گرنگتر له‌وه‌ گه‌راندنه‌وه‌ی پاره‌ دزراوه‌كه‌ی گشتیه‌.
ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران بابه‌ته‌كانی ناو كارنامه‌ی كۆبوونه‌وه‌كه‌ تاوتوێی كرد و یه‌كه‌م بابه‌ت، بابه‌تی تاپۆكردنی ئه‌و زه‌ویانه‌ بوو كه‌‌به‌كارهێنانی گۆراوه‌ بۆ مه‌به‌ستی نیشته‌جێكردن.

له‌به‌ر رۆشنایی راسپارده‌كانی حكومه‌ت بۆ چاره‌سه‌ركردنی ئه‌م پرسه‌، و گۆرینی جۆری زه‌وی كشتوكاڵی بۆ نیشته‌جێ به‌شێوه‌یه‌كی رێك وپێك وده‌بێت له‌ژێر ساییه‌ یاسایی بێت، ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران بڕیاریدا:
ـ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر ئه‌وه‌ی خواره‌وه‌:
1ـ سكرتاریه‌تی به‌غدا و ده‌زگا شاره‌وانیه‌كانی پارێزگاكان، دیزاینی سه‌ره‌ۆكی شاره‌كان ده‌گۆرن له‌گه‌ڵ گۆرینی به‌كارهێنانی ئه‌و زه‌ویانه‌ی كه‌كراون به‌خانوو به‌شێوه‌یه‌كی هه‌ره‌مه‌كی و موڵكی ده‌وڵه‌تن و له‌پێش ده‌رچوونی ئه‌م بڕیاره‌.
2ـ سكرتاریه‌تی به‌غدا بڕیاری ئه‌نجوومه‌نی فه‌رمانده‌ی شۆرشی هه‌ڵوه‌شێنراوی ژماره‌ ( 581ی ساڵی 1981) ئه‌كتیڤ ده‌كات به‌مه‌به‌ستی تاپۆكردنی ئه‌و زه‌ویانه‌ی كه‌ جۆری به‌كارهێنانی بۆ به‌مه‌به‌ستی ئه‌م بڕیاره‌ گۆراوه‌.
3ـ ده‌زگا شاره‌وانیه‌كانی پارێزگاكان یاسایی ژماره‌ (80ی ساڵی 1970) ئه‌كتیڤ ده‌كه‌نه‌وه‌ له‌گه‌ڵ رێنمایی و بڕیاری ئه‌نجوومه‌نی فه‌رمانده‌ی شۆرشی هه‌ڵوه‌شێنراوه‌ی ژماره‌ ( 184ی ساڵی 2002) به‌مه‌به‌ستی تاپۆكردنی ئه‌و زه‌ویانه‌ی كه‌بۆ مه‌به‌ستی ئه‌م بڕیاره‌ی‌ جۆری به‌كارهێنانیان گۆراوه‌.
4ـ سكرتاریه‌تی به‌غدا و ده‌زگا شاره‌وانیه‌كانی پارێزگاكان، ئه‌ركی دیزاینكردنی ئه‌و كه‌رتانه‌ی ئه‌م بڕیاره‌ ده‌گرێته‌وه‌ ده‌گرنه‌ ئه‌ستۆ به‌شێوه‌یه‌كی كه‌ده‌بێت وه‌كو دیزاینه‌ری شاره‌ هاوچه‌رخه‌كان بێت و ئه‌گه‌ر خانوو هه‌بوو و نه‌كرا به‌پێی دیزاینه‌ری هه‌مواركراو چاره‌سه‌ر بكرێت، ئه‌م خانوویانه‌ لاده‌بدرێن و قه‌ربوو ده‌كرێن به‌پارچه‌ زه‌ویه‌كی دیكه‌ی گونجاو.
5ـ ئه‌و زه‌ویانه‌ بۆ مه‌به‌ستی ئه‌م بڕیاره‌ هه‌ژماركراون، ده‌بنه‌ موڵكی سكرتاریه‌تی به‌غدا و ده‌زگا شاره‌وانیه‌كانی پارێزگاكان، به‌و نرخه‌ی كه‌ لیژنه‌ ته‌خمین ده‌كات و به‌پێی حوكمه‌كانی مادده‌كانی (7،8) له‌یاسایی فرۆشتن و به‌كرێدانی موڵكی ده‌وڵه‌ت (21ی ساڵی 2013) كه‌له‌سه‌ر یه‌ك زیادكردنی ئاشكرا به‌ده‌ر ده‌كرێن كه‌له‌حوكمه‌كانی ماده‌ی (40) ی یاسایی ناوبراو هاتووه‌.

6ـ بۆ فه‌رمانگه‌ی شاره‌وانی تایبه‌تمه‌ند هه‌یه‌ ئه‌و زه‌ویه‌ به‌و كه‌سه‌ بدات كه‌خۆی به‌كاری هێناوه‌ وه‌كو یه‌كه‌یه‌كی عه‌قاری و له‌كاتی بوونی ریپێوی كه‌متر له‌سنووری بۆی داناوه‌.
7ـ مه‌رجه‌كانی داواكردنی تاپۆكردن:
أـ ده‌بێ سوودمه‌ندی یه‌كه‌می زه‌ویه‌كه‌ بێت به‌پێی ئه‌و داتایانه‌ی كه‌ یه‌كه‌ی كارگێری په‌یوه‌ست به‌رێگای لیژنه‌ به‌سه‌رۆكایه‌تی سكرتێری به‌غدا له‌پایته‌خت و پارێزگار له‌پارێزگه‌كان و ئه‌ندامێتی به‌رێوبه‌ری شاره‌وانی و پلاندانانی نیشته‌جێكردن و تۆماری زه‌ویه‌كان و نوێنه‌ری وه‌زاره‌تی دارایی پێشكێش ده‌كات.
ب ـ ته‌نها یه‌ك پارچه‌ زه‌وی ده‌بێت به‌ناوی داواكار بكرێت.
ج ـ داواكاریه‌ك پێشكێش به‌شاره‌وانی په‌یوه‌ندار ده‌كرێت له‌ماوه‌ی كه‌ 90 رۆژ له‌رێكه‌وتی ده‌رچوونی ئه‌م بڕیاره‌ زیاتر نه‌بێت.
8ـ ئه‌م بڕیاره‌ له‌سه‌ر پارچه‌ زه‌ویه‌ تاپۆكراوه‌كانی ده‌وڵه‌ت كه‌خانوو له‌سه‌ر دروستكراوه‌ جێبه‌جێ ده‌كرێت و ده‌بێت كۆمه‌ڵگایه‌كی نیشته‌جێی رێك و پێك و خه‌ڵك تێدا بژیت.

9 ـ ئه‌م بڕیاره‌ ئه‌و پارچه‌ زه‌ویانه‌ی تایبه‌تكراون بۆ پرۆژه‌كانی قازانجی گشتی ناگرێته‌وه‌.
10ـ وه‌زاره‌تی كشتوكاڵ و سكرتاریه‌تی به‌غدا و یه‌كه‌ی كارگێریه‌كانی چاودێری سه‌رپێچیه‌كانی سه‌ر زه‌ویه‌ كشتوكاڵیه‌كان و ره‌ز وباغه‌كان ده‌كه‌ن، هه‌روه‌ها رێكاری یاسایی ده‌رحه‌ق به‌سه‌رپێچیكار وه‌رده‌گرن له‌دوایی جێبه‌جێكردنی بڕیار. به‌ڵام رایی فه‌رمانگه‌ی یاسایی له‌سكرتاریه‌تی گشتی له‌ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران به‌هند وه‌رده‌گرن به‌پێی یاداشته‌كانی به‌رزكراوه‌ به‌ژماره‌ (م. د/ق/2/71/42/310 ل. ق) له‌رێكه‌وتی 21ی ته‌شرینی دووه‌می ساڵی 2022، له‌تێبینیه‌كانی هه‌ندێ له‌ئه‌ندامانی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران.
11ـ پێویسته‌ له‌سه‌ر لایه‌نه‌ په‌یوه‌ندیداره‌كان رێكاره‌كانی پێویست وه‌ربگرن بۆ رێگریكردن له‌ دووباره‌بوونه‌وه‌ی سه‌رپێچیه‌كان له‌ئاینده‌دا.
هه‌روه‌ها ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران بڕیاریدا:
1ـ پێدانی گۆژمه‌ی 10 ملیار دینار به‌ده‌زگای ئه‌منی نیشتیمانی عێراقی بۆ دابینكردنی مووچه‌ی فه‌رمانبه‌رانی ئه‌م ده‌زگایه‌ به‌پێی هه‌ردوو بڕگه‌ی (1،2) نوسراوی دیوانی چاودێری دارایی فیدراڵی 1ماره‌ (1/1/12/2334) له‌رێكه‌وتی 3ی شوباتی 2022، له‌گه‌ڵ هاوپێچكردنی بڕیاری ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران (15ی ساڵی 2022).
2ـ وه‌زاره‌تی دارایی گۆژمه‌ی 10 ملیار دینار ته‌رخان ده‌كات بۆ ده‌زگای ئاسایشی نشتیمانی عێراقی، به‌پشت به‌ستن به‌حوكمه‌كانی بڕگه‌ی (19)ی له‌خشته‌ی (ب )ی كه‌یاسایی پشتگیریكردنی فریاكه‌وتنی ئاسایشی خۆراك و گه‌شه‌سه‌ندن هاوپێچ بكرێت كه‌له‌ناو بڕیاری ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیرانی (226ی ساڵی 2022) داهاتووه‌ وباس له‌گۆژمه‌ی ته‌رخانكراو بۆ ئه‌م ده‌زگایه‌ ده‌كات.
له‌گه‌ڵ نزیكبوونه‌وه‌ له‌ئه‌نجامدانی قاره‌مانه‌تی كه‌نداوی 25 له‌پارێزگای به‌سرا له‌سه‌رتای ئه‌م ساڵی داهاتوو، وله‌به‌ر رۆشنایی ئاماده‌باشیه‌كانی هه‌ڵبژارده‌ی نیشتیمانی عێراقی بۆ ئه‌م قاره‌مانیه‌، ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران بڕیاریدا:
ـ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر هه‌مواركردنه‌وه‌ی بڕیاری ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیرانی (222ی ساڵی 2022) سه‌باره‌ت به‌پشتگیریكردنی قاره‌مانی كه‌نداوی عه‌ره‌بی بۆ تۆپیپێی بۆ ئه‌وه‌ی :

ـ وه‌زاره‌تی دارایی گۆژمه‌ی (3000000000) دینار ته‌نها سێ ملیار دینار به‌یه‌كێتی ناوه‌ندی تۆپیپێی عێراق ده‌دات، كه‌گرێبه‌ست بۆ مه‌شق و راهێنان و یاریگای راهێنان و قه‌ره‌مانی و یاریه‌كانی هه‌ڵبژارده‌تی نیشتیمانی عێراقی واژۆی كردووه‌ به‌مه‌به‌ستی خۆ ئاماده‌كردن وه‌كو جێبه‌جێكردنی بڕگه‌كانی (1و2)ی كه‌له‌نوسراوی دیوانی چاودێری دارایی فیدراڵدا هاتووه‌ به‌ژماره‌ (1/1/12/2334) له‌رێكه‌وتی 3ی شوباتی 2022 و ده‌بێت بڕیاری ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران (15ی ساڵی 2022) له‌گه‌ڵی هاوپێچ بكرێت.
له‌چوارچێوه‌ی هه‌وڵه‌كانی حكومه‌ت بۆ باشتركردنی سیسته‌می كاره‌با له‌عێراق، وچاره‌سه‌ركردنی زۆرێك له‌كێشه‌كانی، ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران بڕیاریدا:
1ـ وه‌زاره‌تی كاره‌با گرێبه‌ست له‌گه‌ڵ لایه‌نی راوێژكاری جیهانی وتایبه‌تمه‌ند واژۆ ده‌كات به‌مه‌به‌ستی دانانی پلانێك بۆ جێبه‌جێكردنی پرۆژه‌ی تۆڕی زیره‌ك، و ده‌بێت گرێبه‌ست له‌ماوه‌ی (30) رۆژی كاركردن دابێت له‌رێكه‌وتی ده‌رچوو ئه‌م بڕیاره‌ به‌ده‌ر له‌و رێنمایانه‌ی كه‌باس له‌جێبه‌جێكردنی گرێبه‌ستی حكومی ده‌كه‌ن.
2ـ لایه‌نه‌ راوێژكاریه‌ ناوبراوه‌كان له‌بڕگه‌ی (یه‌ك)ی سه‌ره‌وه‌ ئه‌ركی چاوپێخشاندنی ئه‌وه‌ی وه‌زاره‌تی كاره‌با ئاراسته‌ی كردووه‌ له‌پرۆژه‌كان، هه‌روه‌ها ئاماده‌كردنی چه‌ند مه‌رجێك بۆ هه‌ر ده‌رفه‌تێكی وه‌به‌رهێنان، و ده‌ست نیشانكردنی چۆنیه‌تی كاركردن و مه‌رج و سیفه‌ته‌ ته‌كنیكیه‌كان و هه‌ڵسه‌نگاند بۆ ركابه‌ره‌كان و راسپارده‌ و ئاماده‌كردنی شێوه‌ی گرێبه‌ست و وه‌زاره‌تی كاره‌با به‌رپرسیاری جێبه‌جێكردنی به‌پێی ده‌سه‌ڵاته‌كانی خۆی به‌هه‌ماهه‌نگی له‌گه‌ڵ وه‌زاره‌تی گه‌یاندن هه‌ڵده‌گرێت.
3ـ ئه‌م پرۆژه‌ له‌كاتی راگه‌یاندنی وه‌كو ده‌رفه‌تێكی وه‌به‌رهێنان وبه‌پێی بڕیاری ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیرانی ژماره‌ (245ی ساڵی 2019) جێبه‌جێ ده‌كرێت.

 ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران به‌سه‌رۆكایه‌تی به‌ڕێز محه‌مه‌د شیاع سودانی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌ن شه‌شه‌مین كۆبوونه‌وه‌ی ئاسایی خۆی سازكرد
.........
ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران به‌رده‌وامبو له‌سه‌ر گفتوگۆكردنی بابه‌ته‌كانی دیكه‌ی ناو كارنامه‌ی كۆبوونه‌وه‌ و ئه‌م بڕیارانه‌ی خواره‌وه‌ سه‌باره‌تیان دا:

یه‌كه‌م/ بڕیاردان له‌سه‌ر راسپارده‌كردنی ئه‌نجوومه‌نی ویزاری بۆ گه‌شه‌سه‌ندنی مرۆیی ژماره‌ (10ی ساڵی 2022) به‌م شێوه‌یه‌:

1ـ ئه‌كتیڤكردنی كاركردن به‌ده‌قی مادده‌ی (8)ی یاسایی (14ی ساڵی 2009)ی یاسایی هه‌مواركراوی خزمه‌تگوزاری مه‌ده‌نی ژماره‌ ( 24ی ساڵی 1960)ی هه‌مواركراو كه‌ده‌ڵێت ( هه‌ر وه‌زاره‌تێك یان لایه‌نێكی ناپه‌یوه‌ست به‌ وه‌زاره‌ته‌كان، ده‌بێت له‌سه‌ره‌تای ساڵه‌وه‌ پێویستی خۆی به‌كورسیه‌كانی خوێندن پێشكێش به‌وه‌زاره‌تی پلاندانان ده‌كات، وپێویسته‌ له‌سه‌ر وه‌زاره‌تی پلاندانان وبه‌هه‌ماهه‌نگی له‌گه‌ڵ وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا و توێژینه‌وه‌ی زانستی پلانێكی ناوه‌ندیان هه‌بێت وتێدا كورسیه‌كانی وه‌زاره‌ت و لایه‌نه‌كانی ناپه‌یوه‌ست به‌وه‌زاره‌ته‌كان دیار بكات به‌پێی پێویستی ده‌وڵه‌ت بۆ تایبه‌مه‌ندییه‌كانی زانستی و پیشه‌یی، وده‌بێ وه‌زاره‌ت و لایه‌نه‌ په‌یوه‌ندیداره‌كان پێگیر بن به‌كاته‌كه‌ی كه‌له‌كۆتایی مانگی ئازاری هه‌مان ساڵ تێپه‌ر نه‌كات).

2ـ پێگیریكردنی فه‌رمانبه‌ران كه‌پشت به‌رێنیشانده‌ری ناردن" ابتعاث) ی فه‌رمانگه‌ی ناردن و شاندكردن وپه‌یوه‌ندییه‌كان ببه‌ستن. بۆ ئه‌وه‌ی فه‌رمانبه‌رانی هه‌موو وه‌زاره‌ته‌كان بنێردرێن ( ئه‌وانه‌ی ئاره‌زووی خوێندنیان هه‌یه‌) وله‌سه‌ر خه‌رجییه‌كانی تایبه‌كراو، له‌سه‌ر راسپارده‌ی فه‌رمانی دیوانی ژماره‌ (30ی ساڵی 2020) ته‌نها بۆ زانكۆكان وبه‌پێی بڕیاری ده‌سته‌ی ره‌ئی له‌وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا وتوێژینه‌وه‌ی زانستی كه‌له‌كۆبوونه‌وه‌ی سێیه‌می ده‌سته‌كه‌ له‌7ی ئازاری 2022 ده‌ریكردووه‌.
3ـ پێگیركردنی لایه‌نه‌كان كه‌ده‌بێت هه‌ژماركردنی بروانامه‌ی فه‌رمانبه‌ران ته‌نها له‌كاتی ئه‌ركه‌كه‌ی دابێت و ره‌زامه‌ندی پێشوه‌ختی له‌فه‌رمانگه‌ی خۆی هه‌بێت به‌پێی پێویستی هه‌یكه‌لی كارگێری و زانستی فه‌رمانگه‌كه‌ له‌گه‌ڵ له‌به‌رچاوگرتنی راسپارده‌كانی فه‌رمانی دیوانی (30ی ساڵی 2020)ی بڕگه‌ی (هـ) كه‌ده‌ڵێت ( ره‌زامه‌ندی له‌سه‌ر پێدانی مۆڵه‌تی خوێندن به‌به‌ربژێره‌كانی وه‌زاره‌ت و لایه‌نه‌ ناپه‌یوه‌سته‌كانی به‌وه‌زاره‌ته‌كان له‌دوای وردبینی و پێداویستیه‌كانی مۆڵه‌ته‌كانی خوێندن ده‌درێت و ده‌بێت له‌گه‌ڵ تایبه‌تمه‌ندیه‌كانی وه‌زاره‌ت و ئه‌و لایه‌نانه‌ گونجاو بێت و له‌گه‌ڵ له‌به‌رچاوگرتنی كه‌می تایبه‌تمه‌ندییه‌كان و نه‌بوونیان له‌ناو عێراق).

4ـ داوا له‌ئه‌نجوومه‌نی نوێنه‌ران بكرێت هه‌مواركراوه‌ پێشنیاركراوه‌كانی وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا وتوێژینه‌وه‌ی زانستی ته‌واو بكات سه‌باره‌ت به‌ یاسایی ( بنه‌ماكانی یه‌كسانكردن له‌گه‌ڵ بروانامه‌و پله‌ زانستیه‌ عه‌ره‌بی و بیانیه‌كانی ژماره‌ 20ی سالی 2020) له‌گه‌ڵ ئاشكرا‌كردنی كه‌یاسای ناوبراو رێ به‌وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا نادات رێنمایی بۆ ئاسانكاری جێبه‌جێ كردنی ده‌ربكات.

5ـ پشتگیریكردنی به‌رنامه‌ی شاندكردن و ناردنی تایبه‌ت به‌میلاكاتی وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا وتوێژینه‌وه‌ی زانستی و وه‌زاره‌ت و لایه‌نه‌ ناپه‌یوه‌ستبووه‌كانی به‌وه‌زاره‌ته‌كان، به‌مه‌به‌ستی پركردنه‌وه‌ی كه‌موكوری له‌ژماره‌ی میلاكاتی خوێندن و وه‌زیفه‌ ئه‌وانه‌ی ره‌وانه‌ی خانه‌نشین ده‌كرێن، له‌چوار چێوه‌ی ته‌رخانكردنی پاره‌ی پێویست له‌بودجه‌ی داهاتوو و سنوورداركردنی ناردراوه‌كانی خوێندن ته‌نها به‌وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا. له‌گه‌ڵ له‌به‌رچاوگرتنی گرنگیدان به‌رایی فه‌رمانگه‌ی یاسایی له‌سكرتاریه‌تی گشتی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران به‌پێی یاداشتی ژماره‌ ( م.د/ق/2/5/294 ل.ق )،له‌رێكه‌وتی 10ی ته‌شرینی دووه‌می 2022.

دووه‌م/ وه‌زاره‌تی كار و كاروباری كۆمه‌ڵایه‌تی/ فه‌رمانگه‌ی خانه‌نشین و بیمه‌ی كۆمه‌ڵایه‌تی بۆ كرێكاران، (150) خۆبه‌خش به‌سیفه‌تی كرێی رۆژانه‌ ئه‌وانه‌ی له‌به‌رده‌ستیدایه‌ كار پێده‌كات، وده‌بێت پاره‌كه‌شیان له‌هه‌مان فه‌رمانگه‌ی ناوبراو بێت، به‌بێی داواكردنی هیچ بره‌ پاره‌یه‌ك له‌وه‌زاره‌تی دارایی.

سێیه‌م/ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر دامه‌زراندنی كۆمپانیایه‌كی گشتی به‌ناوی ( المهندس) به‌سه‌روماڵی سه‌د ملیار دینار، په‌یوه‌ست ده‌بێت به‌ده‌سته‌ی حه‌شدی شه‌عبی، به‌پشت به‌ستن به‌حوكمی مادده‌ی(8) له‌یاسایی كۆمپانیه‌كانی گشتی (22ی ساڵی 1997)ی هه‌مواركراو، له‌گه‌ڵ له‌به‌رچاوگرتنی بایه‌خدان به‌ئه‌وه‌ی له‌یاداشتی یاسایی ژماره‌ (ق/2/1/106/315 ل.ق) داهاتوو له‌رێكه‌وتی 24ی ته‌شرینی دووه‌می 2022 و ده‌ست نیشانكردنی چالاكی كۆمپانیه‌كه‌ به‌وردی.

چواره‌م/ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر دوورخستنه‌وه‌ی دكتۆر (فه‌لاح حه‌سن عیسا) به‌رێوبه‌ری گشتی فه‌رمانگه‌ی ته‌ندروستی نه‌یناوا له‌ئه‌رك و وه‌زیفه‌كه‌ی وگواستنه‌وه‌ی بۆ ‌وه‌زیفه‌كی دیكه‌ به‌پله‌یه‌كی كه‌متر پێش كه‌ ببێت به‌به‌رێوبه‌ری گشتی و به‌پێی هۆكاری دیاریكروا و راپۆرتی لیژنه‌ی لێكۆلینه‌وه‌ كه‌به‌فه‌رمانی ویزاری له‌وه‌زاره‌تی ته‌ندروستی به‌ژماره‌ (101) له‌رێكه‌وتی 13ی حوزه‌یرانی 2022 ده‌رچووه‌ به‌پشت به‌ستن به‌حوكمه‌كانی بڕیاری (880ی ساڵی 1988)، به‌هۆی ئه‌وه‌ی شایسته‌ی ئه‌وه‌ نه‌بووه‌ ئه‌رك و كاره‌كانی به‌رێوه‌ ببات.

پێنجه‌م/ ره‌زامه‌ندی درا له‌سه‌ر پێدانی مۆڵه‌تی دامه‌زراندن به‌زانكۆی تاران بۆ زانسته‌ پزیشكیه‌كان/ لقی نێوده‌وڵه‌تی له‌عێراق/ پارێزگای كه‌ربه‌لای پیرۆز، به‌پشت به‌ستن به‌حوكمی مادده‌ی (5ی یه‌كه‌م) له‌یاسایی خوێندنی باڵای ئه‌هلی ژماره‌ (25ی ساڵی 2016) به‌مه‌رجێك هه‌موو تێبینیه‌كان ته‌واو بكات كه‌له‌نووسراوی وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵای دا هاتوو به‌ژماره‌ ( ت هـــــــ أ/ج 11594 ) له‌رێكه‌وتی 22ی ته‌شرینی دووه‌می 2022 بۆ ساڵی خوێندنی (2022 ـ 2023) له‌گه‌ڵ له‌به‌رچاوگرتنی بایه‌خدان به‌تێبینیه‌كانی فه‌رمانگه‌ی یاسایی له‌سكرتاریه‌تی گشتی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران كه‌له‌یاداشته‌كانی ژماره‌ ( م.د/ق/2/1/بلا ) له‌رێكه‌وتی 23ی ته‌شرینی دووه‌می 2022 داهاتووه‌ له‌بڕگه‌كانی (3، 6، 7) هاتووه‌، له‌گه‌ڵ تێبینیه‌كانی هه‌ندێ له‌ئه‌ندامانی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران.




نوسینگه‌ی ڕاگه‌یاندنی سه‌رۆكی ئه‌نجوومه‌نی وه‌زیران
28ی ته‌شرینی دووه‌می 2022